poniedziałek, 1 lutego 2010

Sernik na czekoladowym spodzie


Jak dla mnie jedną z karnawałowych obowiązkowych słodkości jest sernik - tym razem podczas kolejnych eksperymentów zrobiłam sernik na delikatnie czekoladowym spodzie, polany dwoma roztopionymi kostkami gorzkiej czekolady ( po prostu na gorący sernik, który studzi się we wrzącym piekarniku kładę dwie kostki dobrej jakości gorzkiej czekolady i delikatnie rozsmarowuję gdy zaczyna się topić). Oczywiście mozna zrobić jakąś wyszukaną polewę, bo mój sposób jest jej leniwą wersją :)


***
Składniki na 20 cm blachę,
Spód:
-1 jajko
-2 łyzki mąki
-1 łyzeczka proszku
-1 łyzka cukru i cukier waniliowy
-1 łyzka kakao
Masa serowa:
-50 dag sera
-3 jaja
-łyzka budyniu waniliowego
- 4 łyzki cukru
-cukier waniliowy
-łyzka soku z cytryny
-łyzka śmietany 12%
Na wierzch:
- polewa czekoladowa
-łyzeczka kokosu ( lub coś innego
na ozdobę)
***
Przygotowujemy spód ciasta: jajko miksujemy z cukrami i mąką z proszkiem oraz kakao. Podpiekamy w 180 stopniach około 7 minut. Nie wyłączając rozgrzanego piekarnika zabieramy się za kolejny etap.
Ser miksujemy blenderem z cukrami, śmietaną i sokiem z cytryny. Zółtka oddzielamy od białek. Zółtka i budyń dodajemy do masy serowej, miksujemy. Białka ubijamy na sztywno, dodajemy do masy. Wlewamy na spód, wkładamy do pieca na 50 minut.
Oblewamy polewą.

8 komentarzy:

  1. Alicjo!
    Piękny jest:)
    Czekolada+ sernik= dwie moje największe miłości kulinarne.
    Pozdrawiam i dziękuję za dodanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Olu! :D
    Ja kiedyś nie lubiłam serników bo wydawały mi się straszliwie syte i mdłe, ale od kiedy zaczęłam kombinować z róznymi przepisami zaczęły mi smakować na nowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem :
    1.świeżo po spożyciu
    2. w siódmym niebie !!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik.. mniam! Niby to samo ciasto, a tyle różnych przepisów.. Za to go uwielbiam. :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie wyglada!!!!SMACZNEGO!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako wielka amatorka serników klikam w każdy link kierujący do przepisu na tego typu ciasta. Tym razem zostałam przeniesiona na tę stronę.
    Moja babcia robi praktycznie identyczny sernik. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy blacha 20 cm oznacza średnicę 20 cm? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo Wam dziękuję :)

    Natalio - tak, właśnie oznacza to średnicę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...