sobota, 4 września 2010

Ucierany placek ze śliwkami


Wreszcie dostałam całkiem ładne węgierki, które idealnie pasują do ciasta. Trochę zjadłam przed pieczeniem i były świetne postanowiłam zatem upiec jakiś smaczny ucierany placek do popołudniowej herbaty. Padło na szybkie, ucierane ciasto w które jak szalona nawpychałam prawie kilogram małych węgierek :)





Składniki na
blachę 21 cm :

-125 g mąki
-1,5 łyżeczki proszku
do pieczenie
-1 łyżka cukru  waniliowego
lub paczka cukru waniliowego
-70 g cukru
-niepełne 1/2 kostki miękkiej
margaryny
-2 jajka
-śliwki węgierki
-cukier puder do posypania



***


Margarynę miksujemy na puch z cukrem i cukrem waniliowym, dodajemy jajka i miksujemy dalej. Na koniec przesiewamy mąkę z proszkiem, chwilę miksujemy i wylewamy ciasto na blachę. Na wierzch wciskamy śliwki. Pieczemy ok 50 minut w 200 stopniach, posypujemy cukrem pudrem.



14 komentarzy:

  1. Ciasta ucierane z owocami to nasze ulubione. Twoje wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) ja najbardziej lubię kruche ale to wyszło świetne i równie dobrze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie proste zawsze wychodzą i zawsze świetnie smakują. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacja. proste, znane, ale mimo wszystko niebanalne... ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. podobny placek miałam kilka dni temu, i po obejrzeniu Twoich zdjęć znowu mam ochotę na jakieś ciacho ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj!!Ale ślinka cieknie na sam widok.Napewno aromatyczny i przepyszny.Smacznego!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. O Boże, jak ka KOCHAM takie placki! Bardzo pachnące zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Alu, zmieniłaś szatę graficzną!
    A ciasto,no cóż ,tylko zajadać.Bardzo smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  9. Najprostsze ucierane ciasto owocowe to moja letnia miłość :D Jesienią też nie pogardzę, szczególnie śliwkowym!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapraszam do blogowej zabawy w wyliczenie dziesięciu rzeczy, które lubię
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam takie ciasta, dość że się je szybko robi to jeszcze świetnie smakują

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie dobre..chyba nie jedliscie innych ciast

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...