czwartek, 28 kwietnia 2011

Piersi z kurczaka ze szpinakiem i serem


Stało się!
 Wreszcie zobaczyłam na straganach świeże liście szpinaku i laski rabarbaru. Zaczynam zatem od szpinaku którego zakupiłam sporą ilość, jutro coś na słodko z rabarbarem. A resztę szpinaku spożytkuję na pierożki, pimelini lub... coś zupełnie innego co akurat wpadnie mi do głowy :)
Te piersi z kurczaka są bajecznie proste i ekspresowe, pomysł na pyszne i oryginalne danie w szybkim tempie :)






Składniki:

-2 piersi z kurczaka
-garść świeżych liści szpinaku
-ząbek czosnku
-dwa plastry żółtego sera
-sól, pieprz
-jajko i bułka tarta
-oliwa, olej lub inny
tłuszcz do smażenia


***


Piersi  kurczaka rozbijamy na kotlety, posypujemy solą i pieprzem, odstawiamy na chwilę. 
Szpinak szatkujemy niezbyt drobno, wrzucamy na patelnię wraz z poszatkowanym ząbkiem czosnku i łyżką oliwy. Dusimy parę minut i zostawiamy do ostygnięcia. 
Na rozbitych kotletach z piersi układamy plasterki sera, potem po równo nadzienia ze szpinaku. Zwijamy ostrożnie w rulon - na tym etapie możemy piersi włożyć do lodówki i zostawić je do smażenia na później lub od razu przystąpić do tej czynności.
Ruloniki ze szpinakiem i serem panierujemy w rozkłóconym jajku i bułce tartej, smażymy na tłuszczu z obu stron parę minut.





8 komentarzy:

  1. Super obiadek! Bardzo fajne połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  2. wyborny obiad! aż mi tu zapachniało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjnie wyglądają, aż muszę zajrzeć w sobotę na nasz rynek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super! Nie masz pojęcia, jaka jestem głodna patrząc na te zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie robię dziś na obiad to danie...zobaczymy czy mój syn niejadek się na to skusi

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...